ČESKÁ nebo POLSKÁ okna?

ČESKÁ nebo POLSKÁ okna?

Otázka je to nesmyslná a hloupá. Co nám o oknech řekne informace, jestli jsou vyrobena tady nebo tam? Jaký je přesně rozdíl mezi oknem vyrobeným v Česku a oknem vyrobeným v Polsku? Zkusme na to přijít společně tím, že si odpovíme na několik zásadních otázek.

Proč a jak vznikla averze konkrétně proti polským oknům? Kdo ji vytvořil? Byli to snad zákazníci, kteří koupili polská okna a byli tak strašně nespokojeni s jejich kvalitou, že se v dobré víře, aby nenaletěli i ostatní spoluobčané, snaží o osvětu v tomto směru? Protože polská okna jsou špatná a česká kvalitní? Kvalitu oken snad předurčuje geografická poloha výrobní firmy? Jinak řečeno v Polsku neexistuje výrobce kvalitních oken, současně v Česku výrobce nekvalitních? Jsme opravdu tak sebestředným národem, že jiný argument nepotřebujeme?

Vraťme se k tomu, kdo je šiřitelem. Jsou to bezesporu čeští výrobci oken. Proč? Pud sebezáchovy, snad se to dá i pochopit. Polsko je v oboru oken a dveří velmocí, najdeme zde firmy všech kategorií od levných a bezpochyby produkujících nekvalitní výrobky, až po firmy, které právem dosahují mezinárodního věhlasu. Je jich spoustu, tady i tam, a všichni chtějí prodávat. Konkurenční boje jsou často (a platí to pro všechny obory) na ostří nože. Čeští výrobci zvolili taktiku zastrašování. Vyzdvihují problémy s nekvalitními okny z Polska (jako by bylo málo kauz s nekvalitními českými okny a s vykutálenými českými firmami) a zastrašují potenciální zákazníky polskou nálepkou jako symbolem podřadné jakosti.

My osobně prodáváme plastová okna už 12 let. I my jsme dříve nabízeli česká okna a byli jsme na to patřičně hrdí. Na školeních u dodavatele jsme byli pravidelně poučováni o tom, jak jsou polská okna špatná, aniž bychom vyslechli název konkrétní firmy, která byla špiněna. Špiněno bylo prostě „polské okno“ bez ohledu na to, která z několika tisíců výrobců v Polsku ho vyrobí. Jednoznačná diskriminace, kterou jsme i my využívali ve svůj prospěch. Dnes už nerozdělujeme okna na česká a polská, ale na dobrá a špatná. A my chceme prodávat dobrá okna. Kvalitní, poctivá, pěkná, bezpečná…tohle jsou atributy, které mají hodnotu. Nechovejme se jako ovce a nenechávejme se ovlivňovat argumenty, které nemají žádnou logiku. Čeští výrobci vyhlásili polským válku. My se ale nedáme, nebudeme zastírat původ našich oken. Byli bychom blázni, vždyť máme v zádech jednoho z největších a nejvýznamnějších výrobců v Evropě.

Okna pro nás nejsou jen naše práce nebo obživa. Je to životní cesta.

Oknoplast-továrna
A tak denně našim zákazníkům dokazujeme, že okna, která prodáváme, jsou kvalitní a poctivá a že mají oproti přechváleným českým oknům značnou přidanou hodnotu. A tito naši zákazníci se k nám vracejí a doporučují nás svým známým. Zjistili, že okno není jenom okno, že to není jen stavební výrobek, ale že je to důležitý estetický prvek domu, že plní spoustu funkcí a že je potřeba ho vybírat velmi obezřetně. Je to už několik let, co prodáváme okna polské firmy Oknoplast, firmy, která disponuje nejmodernějším strojovým parkem a s více než 900 zaměstnanci produkuje 5000 okenních jednotek denně, firmy, která v mnohém určuje směr a vývoj celého odvětví a úspěšně prodává v mnoha evropských zemích, firmy, která za své autorské projekty a inovace sbírá významná ocenění. Proto už víme, že jsme se rozhodli správně. Není to taktika rychle zbohatnout a vyšumět. Je to taktika udržet si silnou pozici v oboru plastových oken co nejdéle. Osobně před sebou máme 30-40 let produktivního věku a pevně doufám, že budeme celou tuto dobu prodávat okna. Už kvůli sobě, nic jiného totiž neumíme 🙂 Okna pro nás nejsou jen naše práce nebo obživa. Je to životní cesta. Když projíždíme našim krajem a zamyslíme se nad tím, kolik „našich“ oken jsme cestou minuli, naplňuje nás to příjemným zadostiučiněním, že snad děláme naši práci dobře. Jsme přesvědčeni o tom, že nabízíme to nejlepší, co nabídnout můžeme. A širou náhodou je to z Polska. Ať je to třeba z Marsu, hlavně, že se nemusíme stydět za to, že bychom okrádali lidi, že nemusíme lhát, abychom získali zakázky a že následně nemusíme před nikým strkat hlavu do písku.

Jsme přesvědčeni o tom, že nabízíme to nejlepší, co nabídnout můžeme …

Zpátky ale k českým oknům. Co přesně znamená české okno? V Česku působí sdružení s názvem Asociace českých výrobců otvorových výplní, o.s. , použiji tedy jejich definici českého okna. České okno je takové okno, u kterého došlo ke spojení rámu, okování a zasklení v České republice. Jinak řečeno, český je pouze svár, nebo řekněme kompletace. Vstupní materiály nejsou, ani nemohou být české, to už ale překvapivě nikoho nezajímá. Výše uvedené sdružení hlásá, že prosazuje kvalitativní hledisko stavebních otvorových výplní na tuzemském trhu, což tedy dělají především tím, že udělují českým výrobcům a prodejcům certifikát „zaručeně česká okna“. Co na zaručeně českém okně ve skutečnosti zaručuje onu kvalitu, netušíme. O jiném kritériu, než geografickém se nikde nepíše. Nikdo tedy před udělením onoho certifikátu nezjišťuje, odkud výrobce nakupuje profily, jakou třídu profil splňuje, jak silnou či jakého tvaru dává do oken výztuhu, jaké používá kování nebo těsnění či další (ne)podstatné skutečnosti, které dělají okno oknem. O kvalitě totiž tato prazvláštní reklama vůbec není.

My naše podnikání stavíme na tom, že lidé mají svůj vlastní rozum, dokáží racionálně posoudit argumenty a rozhodnout se nejlépe ve svém vlastním zájmu. Stavíme na naši dlouholeté tradici, na důvěře, kterou jsme u lidí za ta léta nabyli a věříme, že naše práce mluví za nás. Pro ty z Vás, kteří nás ale neznají, chtěli bychom Vás srdečně pozvat do naší vzorkové prodejny v Šumperku nebo naší pojízdné vzorkovny, kterou jsme pořídili a zařídili proto, abychom Vám byli blíž. Nechte si představit náš sortiment, nechte si předvést, v čem jsou naše okna lepší. Přijďte a poznejte rozdíl. My Vám máme co ukázat. A většina návštěvníků odchází z našich vzorkoven nadšená. Škoda jen, že část těchto lidí pak od konkurence slyší jedinou obranu, které je většina konkurence schopná: „Oknoplast ne, to jsou okna z Polska!“

NO A ???
My se za to nestydíme. Za co taky? Za to, že se snažíme dělat svou práci dobře a prodávat to nejlepší? Nebo za osvětu argumentů, které jsou při výběru oken SKUTEČNĚ důležité pro VÁS?

Nálepku toho, že jsou naše okna vyrobená na území České republiky, nemáme, to je pravda.
Za to máme jiné nálepky…

Třeba prestižní ocenění EURO LEADER 2011 v kategorii „Produkce otvorových systémů z PVC“ a za novinku „Nejlepší plastové okno PLATINIUM Evolution²“. Toto prestižní ocenění je uznání za přispění do své branže otvorových systémů, vysoké kvality produktů i zároveň dynamického rozvoje exportních aktivit. Okno PLATINIUM získalo ocenění za výjimečný design, neopakovatelnou stylistiku a zároveň za inovativní technická řešení. Ocenění EURO LEADER je udělováno přes Porotu Evropské Konkurence v Promoci (Jury of the European Promotional Competition).

Nebo třeba ocenění BEST PRODUCT na veletrhu MADE EXPO 2012 v Miláně pro výrobek ColorFull, což je další s autorských projektů firmy Oknoplast. Jedná se o tzv. 100% imitaci dřeva, tedy renolitem jsou pokryty všechny části okna, včetně těch, které jsou viditelné při otevřeném okně.

Nebo třeba certifikát Q-CERT od prestižní a největší evropské organizace zabývající se vývojem, zkoušením a zpracováním technických norem a předpisů v oblasti otvorových výplní, IFT v Rosenheimu. A další…

BEST  PRODUCT
IFT
EURO LEADER
O nás / Štítky:
800 242 242